Al señor Alejandro Ortea, en La Nueva España

Esta carta’tis la contestación al artículu espublizáu por Alejandro Ortea en La Nueva España del 8 d’avientu de 2009 “Una oficialidad en entredicho”

La Nueva España> 12 d’avientu de 2009 – Inaciu Galán y González (Xixón)

Alejandro Ortea comentaba esti martes en LA NUEVA ESPAÑA delles cuestiones énte les que, como asturianu, nun puedo quedar calláu. Diz que los vecinos de Somió mos quexamos de los nomes de dalgunes cais y barrios. Sicasí, los que se quexen son dellos representantes vecinales, que nun ficieron nenguna consulta a los vecinos. Nun hai más que recordar que la toponimia oficializada en Xixón, recuperando los nomes tradicionales de los llugares del conceyu, foi aprobada por toles fuercies polítiques (PSOE, Izquierda Xunida y Partíu Popular). Estos son, pa bien y pa mal, los representares escoyíos pa falar en nome de los ciudadanos y d’esa mayoría a la que tanto valir da’l Sr. Ortea.

Prestaríame poder informar al Sr. Ortea de que la toponimia oficializada en 2006 pal conceyu de Xixón, recueye les formes El Parchís y La Plazuela. Los topónimos actuales nun son solo oficiales son tamién los tradicionales, los qu’heredamos de padres, güelos, y demás antepasaos. Y’tis por ello que tenemos la obligación moral de recuperalos y conservalos, igual que conservamos los monumentos de piedra, tenemos de conservar el más grande monumentu cultural llevantáu polos asturianos: la llingua asturiana.

Los partidiarios de la oficialidá del asturianu (según les encuestes más del 60% de los asturianos) nun queremos, como diz usté, imponer sinón tener los mesmos drechos que los que quieran usar el castellán,’cause siendo toos somos ciudadanos iguales, pagando los mesmos impuestos y teniendo les mesmes obligaciones, paez normal tener los mesmos drechos. Naide quier, como diz, a sabiendes de que miente, “imponer el cómo deberíamos hablar”, sinón dar la oportunidá a los ciudadanos de que puedan usar con normalidá la llingua hestórica d’Asturies.

Ye cierto que los falantes d’asturianu somos una minoría (nun podía ser d’otra manera dempués de décades de polítiques contra l’asturianu), pero les democracies nun se basen en que la mayoría pase penriba de les minoríes, sinón en convivir colos mesmos drechos y oportunidaes.

Mieu me da los que como usté se creen na posesión de la verdá absoluta, denomándose a si mesmu “sensato”. Da pena, muncha pena, qu’haya asturianos, como usté, que quieran tan poco a esti llugar nel que tenemos la suerte de vivir. Namás-y pido que faiga lo qu’usté mesmo propón “no hacerles demasiado caso” y abandone los ataques a un colectivu, l’asturianista, que trabaya muncho, en positivo y ensin imposiciones, pa que la llingua y la cultura de tolos asturianos tenga futuru.

Fonte: http://mas.lne.es/cartasdeloslectores/carta/2556/senor-alejandro-ortea.html

Advertisements

One thought on “Al señor Alejandro Ortea, en La Nueva España

  1. Alejandro Ortea lleva bien d’años faciendo el ridículu pelos periódicos y televisiones. Que vaya a rascala col so discursu nacional-progresista

Dexa un retruque

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s